Bazıları abdestsiz oldukları için Kur’an açıp okuyamadıklarından şikâyetçi. “Abdestsiz okuma izni olsa, Kur’an ile muhatap olma durumu daha çok olacak.” diye müsaade istiyorlar. “Kur’an abdestsiz okunmaz.” diye kesin bir kaide, emir var mı? İzah ederseniz memnun oluruz.


Bizim mezhebimize göre abdestli olmak lazımdır. Hem Kur’an-ı Kerim’i hem içinde âyet ve hadis olan fıkıh kitabı, tefsir kitabı gibi eserleri abdestli tutmak lazımdır. Kur’an-ı Kerim’in abdestsiz tutulmayacağına, alınmayacağına dair:

 

لَا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ (الواقعة:٧٩)

 

(Lâ yemessühû ille’l-mutahherûn) “Bu Kur’an-ı Kerim’e temiz olmayanlar el süremezler!” (Vâkıa. 56/79) ayet-i kerimesi delil olarak gösteriliyor.

Bazı kimseler:

“—İlim talebesi çok meşgul olacağından sık sık Kur’an-ı Kerim’i eline alacağından ona müsaade verilir.” gibi bir şey söylemişler ama, onu nereden çıkardıklarını bilmiyorum.

Zaten bizim büyüklerimiz de, biz de dervişlerimize ne diyoruz? Devamlı abdestli olacaksınız, hiç abdestsiz olmayacaksınız.” diyoruz. Âdâba uygun olan, doğru olan abdestli olmaktır.

Prof. Dr. Mahmud Es’ad COŞAN